Κυριακή 29 Μαΐου 2011

''ΕΥΕΡΓΕΤΩΝ ΑΘΛΑ '' ΖΑΠΠΕΙΟΝ ΜΕΓΑΡΟ


ΚΥΚΛΟΣ ΣΥΜΠΟΣΙΩΝ '' ΕΥΕΡΓΕΤΕΣ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΕΣ ΑΞΙΕΣ''
          ΖΑΠΠΕΙΟΝ  ΜΕΓΑΡΟΝ  23 ΙΟΥΝΙΟΥ 2011
                            [ 9πμ -21.00 μμ]
-23 ΙΟΥΝΙΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΗΜΕΡΑΣ
-2011-ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΕΤΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ
-ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΙ ΑΓΩΝΕΣ SPECIAL OLYMPICS[ΑΘΗΝΑ 25/6- 4/7]
-6η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΣΥΝΟΔΟΣ ΝΕΟΛΑΙΑΣ[ΑΘΗΝΑ 22/6-4/7]
-50 ΧΡΟΝΙΑ ΔΡΑΣΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ[1961-2011]

1.ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΜΠΟΣΙΟΥ
''ΕΥΕΡΓΕΤΙΣΜΟΣ-ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΣ--ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
ΑΝΘΡΩΠΟΚΕΝΤΡΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ''
2.ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ Α ΚΥΚΛΟΥ ΣΥΜΠΟΣΙΩΝ ''ΑΘΛΟΣ ΕΥΕΡΓΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΟΡΑΣΗ''
3,ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΟΛΥΜΠΙΣΜΟΥ-ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ -ΕΥΕΡΓΕΤΙΣΜΟΥ ΔΙΑ ΓΟΝΕΙΣ -ΝΕΟΥΣ -ΠΑΙΔΙΑ
4.ΑΠΟΝΟΜΗ ΑΡΙΣΤΕΙΩΝ ''ΕΥΕΡΓΕΤΩΝ ΑΘΛΑ'-'' ''ΑΘΛΟΣ ΕΥΕΡΓΕΣΙΑΣ''

ΦΟΡΕΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
1. ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΥΕΡΓΕΤΩΝ
2. ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΛΥΜΠΙΩΝ ΚΑΙ ΚΛΗΡΟΔΟΤΗΜΑΤΩΝ
2.ΔΙΕΘΝΕΣ ΙΔΡΥΜΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
4ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ
5 ΑΜΚΕ ''ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ''

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ ΚΥΚΛΟΥ ΣΥΜΠΟΣΙΩΝ:

ΑΝΑΣΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΕΕΕ

ΤΗΛ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:210-7788718
ΚΙΝΗΤΟ: 6942964166
ΟΜΟΙΟΤΗΛΕΤΥΠΟ:210-7781576
email: el.evergetes@gmail.com

Κυριακή 8 Μαΐου 2011

ΑΘΛΟΣ ΕΥΕΡΓΕΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΟΡΑΣΗ

Ο θεσμός της χορηγίας όπως επινοήθηκε και υιοθετήθηκε στην πατρογονική ελληνική κληρονομιά μας, συγκαταλέγονταν στις τέσσερις σημαντικές κοινωνικές λειτουργίες (χορηγία, γυμνασιαρχία, τριηραρχία και εστίαση) χάρις στις οποίες κατέστη δυνατή η οικονομική ευημερία της Ελληνικής Πόλης-Κράτους. Η χορηγία ήταν υποχρεωτική με νόμο για τους 120 πιο εύπορους πολίτες από κάθε μία από τις δέκα φυλές της Αθήνας. Με τη νομοθετική παρέμβαση για την υποχρέωση χορηγίας, οι πρόγονοί μας αναδείκνυαν τη σημασία της οικονομικής – κυρίως - συνδρομής αναλογικά με τη δυνατότητα γι’ αυτήν των εύπορων συμπολιτών τους, έτσι ώστε οι άποροι να μπορούν ν’ απολαμβάνουν τα αγαθά της ευημερούσας κοινωνίας χωρίς κοινωνικούς αποκλεισμούς εκπορευόμενους από την άνιση κατανομή του πλούτου στο κοινωνικό σύνολο.
Αυτή η σοσιαλιστική αντίληψη περί τη νομιμοποιητική βάση της χορηγίας προσέδιδε στο κοινωνικό κράτος των προγόνων μας φιλελεύθερο χαρακτήρα. Υποχρεούνταν οι έχοντες να συνεισφέρουν για την ανάπτυξη του κοινωνικού συνόλου έτσι ώστε οι μη έχοντες να αποκτούν πρόσβαση σε δραστηριότητες πολιτιστικής, αθλητικής, κοινωνικοπολιτικής, οικονομικής ή άλλης φύσης, με τη βοήθεια των οποίων οι συμμετέχοντες πολίτες μορφώνονταν και διαμόρφωναν τη βούλησή τους έτσι ώστε να μπορούν να μετέχουν των κοινών ως ελεύθεροι πολίτες. Δηλαδή ως πολίτες που χάρη στη μόρφωσή τους μπορούσαν να έχουν ελεύθερη σκέψη και βούληση χωρίς να είναι εξαρτημένοι είτε από τους δημαγωγούς είτε από τους οικονομικά ισχυρούς της εποχής. Κοντολογίς, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο θεσμός της χορηγίας στην ελληνική αρχαιότητα έθετε το σοσιαλισμό στην υπηρεσία του φιλελευθερισμού—ή το αντίστροφο, αν προτιμάτε, αναλόγως του τι πρεσβεύει πολιτικά κανείς—όπως οι έννοιες αυτές του σοσιαλισμού και φιλελευθερισμού νοούνται σήμερα.

Ο σύγχρονος θεσμός της χορηγίας εξελίχθηκε κυρίως στην ηπειρωτική Ευρώπη από τους νομικούς και οικονομικούς κύκλους του αγγλοσαξονικού δικαίου σε sponsoring - ο όρος προέρχεται από το λατινικό ρήμα «spondere» που αντιστοιχεί στο ελληνικό ρήμα «σπένδειν/σπένδεσθαι» και σημαίνει «τελώ σπονδάς μετά τινός», συνθηκολογώ, έρχομαι σε συμφωνία. Δηλαδή, η χορηγία - το sponsoring -επινοήθηκε από τους Έλληνες και εξελίχθηκε κυρίως στην Ευρώπη για να καλύψει την ανάγκη επίτευξης συμφωνιών για χάρη του κοινωνικού συνόλου.
Ίσως, για αυτόν κυρίως το λόγο η χορηγία να έχει ιδιαίτερη σημασία σήμερα στη νεοελληνική κοινωνία που ζούμε των κοινωνικών, πολιτικών, και οικονομικών αντιθέσεων και ανισορροπιών. Σε μια κοινωνία όπου μαστίζεται από τη δυσκολία επίτευξης συμφωνιών μεταξύ κυβερνώντων και κυβερνωμένων, εκλογέων και εκλεγμένων, πολιτικών και κοινωνικών ομάδων με, δήθεν, κεκτημένα δικαιώματα, αλλά στην ουσία με κεκτημένη μυωπική αντίληψη περί τον ρόλο τους στην υπηρεσία του κοινωνικού συνόλου.
H ρήση του Αριστοτέλη στα Πολιτικά (1330Α, 13) ότι «Ου πολιτείαν γενέσθαι την αρίστην άνευ συμμέτρου χορηγίας». Είναι ελπιδοφόρο το γεγονός ότι μεταξύ των σημερινών απογόνων του Αριστοτέλη υπάρχουν πολλοί που κατανοούν τη ρήση του και συμβάλλουν με έργα στην «αριστεία» της πολιτείας. Πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό των Ελλήνων συμπολιτών—φυσικών και νομικών προσώπων—που γενναιόδωρα προέβησαν σε χορηγική—υπό μορφή δωρεών κυρίως—ανταπόκριση για την αντιμετώπιση των καταστροφών από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2007. Αξιομνημόνευτο γεγονός κοινωνικής ευαισθησίας αποτελεί και η ανταπόκριση των εκατομμυρίων Ελλήνων πολιτών που από το υστέρημά τους κατέθεσαν μικροποσότητες χρημάτων για την ανακούφιση των ομοεθνών τους που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2007. Παράδειγμα προς μίμηση είναι, επίσης, οι χιλιάδες των ομογενών που προέβησαν σε χορήγηση τουλάχιστον 3 εκ. € για την ενίσχυση και αποκατάσταση των πληγέντων Ελλήνων στην πατρίδα.

Παρασκευή 6 Μαΐου 2011

                                ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΔΙΚΤΥΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

Στήν αυγή του 21ου αιώνα διάγουμε  τήν εποχή της παγκοσμιοποίησης όπου οδεύουμε πρός ένα ''πολυπολικό κόσμο'' σύστημα ''ισορροπίας δυνάμεων '' όπου δημιουργούνται βάσιμες ελπίδες και προσδοκίες για μιά ειρηνική επίλυση των διεθνών και περιφερειακών διαφορών,βασισμένες  στήν λογική της άμβλυνσης ,σε μιά εντεινόμενη οικονομική ,τεχνολογική  ,οικολογική , επικοινωνιακή και πολιτιστική  αλληλεξάρτηση ,ανάμεσα στά 190 κράτη του πλανήτη και η ανάγκη  πολύπλευρης μεταξύ της συνεργασίας γιά τήν συνδιαχείρηση και τήν τελική επίλυση των παγκοσμίων προβλημάτων έχει οδηγήσει τούς διανοούμενους να μιλούν  διά τήν συνύπαρξη τών λαών  σε ένα ''παγκόσμιο χωριό''.

Αυτή  η νέα εποχή τής παγκοσμιοποίησης στήν πληροφόρηση ταιριάζει στήν φύση του Ελληνισμού καθώς η οικουμενικότητα είναι η ουσία του και  ο πολιτισμός η επικράτειά του .Η κοσμοπολίτισα  Ελλάδα  των 17 εκατομμυρίων διάσπαρτες σε όλο τόν πλανήτη σήμερα φαίνεται  νά έχει μιά μοναδική  ευκαιρία  να χρησιμοποιήσει  το δυναμικό τών παγκόσμιων δικτύων  του Ελληνισμού ως οργανωμένη δομή στήριξης.Τά παγκόσμια δίκτυα του Ελληνισμού  λειτουργούν και ως εν δυνάμει γέφυρες συνεργασίας τών χωρών καταγωγής  με τίς χώρες υποδοχής  σέ  όλα τά μήκη και πλάτη της υφηλίου  συγκροτώντας τά παγκόσμια ανθρώπινα  δίκτυα τήν σημαντικώτατη  συνιστώσα του Ελληνισμού στήν υπό διαμόρφωση παγκοσμιοποίηση.

σέ αυτό το διεθνές περιβάλλον πτυχή ισχύος αποτελούν  τα παγκόσμια δίκτυα  είτε πολιτικά είτε επιστημονικά είτε επιχειρηματικά είτε πολιτιστικά είτε επικοινωνιακά
.
Ο Ελληνισμός έχει επιτύχει να διατηρήσει τήν πολιτιστική του ταυτότητα στίς πολυπολιτισμικές κοινωνίες πού μετέχει κι αφετέρου έχει καταφέρει να επιδείξει τα ύπατα αξιώματα  της πολιτικής ,τής επιστήμης  ,τής οικονομίας  και του πολιτισμού.
Σημαντικές  προσωπικότητες που αποτελούν  υπόδειγμα γραφής  δια τούς πολίτες του κόσμου.
Στήν  σύγχρονη Μεγάλη Ελλάδα έχουν αναδειχθεί κορυφαίοι επιστήμονες όπως ο Σταμάτης Κριμιζής[ διευθυντής της ΝΑΣΑ],ο Αρης Πατρινός[ αποκωδικοποίηση του DNA],ο Δημήτρης  Νανόπουλος [bing bang] στίς ΗΠΑ  και  η Βάσω Αποστολοπούλου[έρευνα δια αντιμετώπιση νεοπλασιών] στήν Αυστραλία.Ενδεικτικά στό χώρο των επιχειρήσεων αναφέρουμε διακεκριμμένους επιχειρηματίες όπως ο  Αλεξ Σπανός ,ο Τσακόπουλος.ο Λαζαρίδης[δημιουργός  του Black Berry],o Κατσιματίδης,στίς ΗΠΑ  ο Λάτσης ,ο Νιάρχος  στήν ΕΕ, ενδεικτικώς διακεκριμμένοι πολιτικοί όπως ο Γιαννούλιας,ο Σαρμπάνης,ο Αγγελίδης στίς ΗΠΑ ,ο Πανταζόπουλος ,ο Συνοδινός στήν Αυστραλία,ο Χατζημαρκάκης ,η Βασιλάκου στήν  ΕΕ ενδεικτικώς διακεκριμμένοι καλλιτέχνες ΄΄οπως ο Vagelis και ο Υianni, η Μούσχουρη έχουν αναδειχθεί στο πολιτικό- οικονομικό -κοινωνικό περιβάλλον  στά πλαίσια  του παγιωμένου ''πολυπολιτισμικού [multicultural] μοντέλου των χωρών υποδοχής.

Δια μέσω της στρατηγικής του Παρατηρητηρίου αξιοποιούνται πλήρως τά δίκτυα του         Ελληνισμού.

 1. .Ληξιαρχείο του ανθρωπίνου  δυναμικού  του Εξω -Ελλαδικού ελληνισμού.
 2.  Μητρώο των οργανωμένων συλλογικών εκφράσεων της διασποράς[κοινότητες-σύλλογοι -ομοσπονδίες-συνομοσπονδίες]

Α Πολιτικά δίκτυα .
                                1.Κοινοβούλιο Ελληνισμού[ Κυβερνήτες-γερουσιαστές-βουλευτές          
                                                                    δήμαρχοι-στελέχη κρατικών θέσεων-κομμάτων]
                               2.Διακοινοβουλευτική Ενωση Ελληνισμού.
Β. Επιστημονικά δίκτυα .
                                  1. Πανεπιστήμια: Ακαδημαικοί -500  έδρες Ελληνικών σπουδών
                                 
2.  Επιστημονικές Ενώσεις- Ιατροί -δικηγόροι -φυσικοί -βιολόγοι -  ερευνητές
                                                                               Ελληνικής καταγωγής.
Γ. Οικονομικά δίκτυα  
                                 1. Μητρώο διακεκριμμένων επιχειρηματιών  και
                                                       επικεφαλής   πολυεθνικών.
                                 2. Μητρώο επαγγελματικών ενώσεων Ελληνικής υφής.
Δ.Πολιτιστικά δίκτυα
                                 1.Μητρώο διακεκριμμένων καλλιτεχνών Ελληνικής καταγωγής.
                                
                                2.Μητρώο   ιδρυμάτων   Ελληνικής  υφής
                                3. Θρησκευτικές[ορθοδοξία]- Αθλητικές -δικτυώσεις[Μαραθώνιος]

Ε. Επικοινωνιακά δίκτυα
                                  1.Δημοσιογράφοι -ΜΜΕ  Ελληνικής υφής
                                  2. Κοινωνικά δίκτυα διαδικτύου.[facebook-blog-twitter]
.Τό έμβλημα της παγκοσμιοποίησης επιτάσσει  '' Σκέψου Παγκόσμια - Δράσε τοπικά'' ,
η προμετωπίδα της Pax Hellenica υποδεικνύει  Σκέψου Ελληνικά  - Δράσε Παγκοσμίως.
Η στρατηγική του Ελληνισμού είναι αναγκαία  δια τήν μετάλλαξη της παγκοσμιοποίησης των αγορών  σε οικουμενικότητα αξιών.
                           
                                                                                                      
                               ΑΝΑΣΤΟΣ Κ. ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
                                       Δικηγόρος -Διεθνολόγος
                                 Πρόεδρος Παγκοσμίου Δικτύου
                                             ''Κοινόν Ελλήνων''

Η ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΥΕΡΓΕΣΙΑΣ

 
                            
                                          ''Δεί γάρ τους ευπόρους  χρησίμους ποιείν εαυτούς  τοις πολίταις''
                                                                                                       Δημοσθένης                                                           Ευεργέτης είναι λέξη καθαυτό Ελληνική.Δέν μεταφράζεται .Στίς δυτικές γλώσσες παρουσιάζεται αυτούσια  μέ λατινικούς χαρακτήρες evergetes.H αγγλική λέξη benefactor και η γαλλική  bienfaiteur δέν αποδίδουν  τήν πραγματική έννοια του ευεργέτου.Στήν Ελληνική ιστορία  απο τήν Αρχαιότητα μέχρι σήμερα, ο ευεργέτης παραμένει τό κεντρικό πρόσωπο  του Ελληνικού πολιτισμού.Σήμερα στήν  Δύση  και στόν δυτικοποιημένο πλανήτη  κυριαρχεί στούς επιχειρηματικούς κύκλους η έννοια του donation .Πρόκειται  διά φορολογική διευκόλυνση  πού επιτρέπει στόν επιχειρηματία νά μειώσει τό φόρο  που υποχρεούται να καταβάλει στό κράτος με τό νά διαθέτει ένα ποσόν ως donation  σε κάποιο κοινωνικό έργο που θά απαλάσσεται απο  φορολογία. Πρόκειται  δηλαδή δια μια κακώς εννοουμένη ευεργεσία άμεσα συνδεδεμένη  με τό κοινωνικό σύστημα ελεύθερης αγοράς καθώς  στήν δύση ο ευεργέτης πεθαίνει πλουσιώτερος ενώ στόν χώρο του Ελληνισμού πεθαίνει φτωχότερος.Στήν αρχαία Ελλάδα  ο θεσμός της χορηγίας  αποτελούσε δημόσιο  και επιβεβλημένο χρέος  γιά κάθε πολίτη και ειδικώτερα των επιφανέστερων .Στήν αρχαία Ελλάδα  και ειδικά στήν Αθηναική δημοκρατία  αποτελούσε κυρίαρχη ιδεολογία ,η δραστηριοποίηση  και προσφορά κάθε πολίτη ,στόν οικονομικό,κοινωνικό  και πνευματικό τομέα εξίσου.Ο πολίτης είχε τήν υποχρέωση  να εργάζεται  και νά προσφέρει  το περίσσευμα της εργασίας σε επενδύσεις πρός όφελος της κοινωνίας.Ενδεικτικά ο ενσαρκωτής της Δημοκρατίας Περικλής ενεφανίσθη δια πρώτη φορά στα δημόσια πράγματα μέσω πολιτιστικής χορηγίας  τραγωδίας του Αισχύλου και όπως διακηρύσσει το ψήφισμα της Αιξωνής  '' στήν γενναιοδωρία των χορηγών  βασίζεται η καλλιτεχνική δραστηριότητα'' στήν  αρχαία Αθήνα.Σύμφωνα με τήν αρχαιοελληνική έννοια του όρου ευεργεσία ,ως κοινωνική προσφορά ,θεωρείται λειτουργία και οι  ευεργέτες θεωρούνται λειτουργοί.Οι Ελληνες ευεργέτες στό διάβα της ιστορίας κατόρθωσαν να υπερβούν   ίδιον της απλής ζωής και τό απλώς έχειν και κατέχειν στό πλέον είναι , του ποιοτικού  τρόπου της κοινωνικής συνύπαρξης  ,όπου οι έννοιες του ήθους και της σπουδαιότητος, εκφράζουν τήν ειδοποιό διαφορά  που διακρίνει τήν χορηγία,τήν ευεργεσία  και τήν φιλανθρωπία.Ο Homo Hellenicus   αντιστοιχεί στήν ιδεώδη σύζευξη του Ηοmο Εthicus [καλοκαγαθία]  και του Homo Economicus [ηθική επιχειρηματικότητα] έναντι του άπληστου οικονομισμού και του τεχνολογικού αυτισμού της εποχής μας.Στό συνόλό τους οι Ελληνες Ευεργέτες υπήρξαν πρόσωπα μεγαλόψυχα με γενναιόδωρη ψυχή που η δράση τους αποτελεί πρότυπο ηθο-ποιητικής συμπεριφοράς ,φιλοτιμίας με δράση χρηστού πολίτη και διακόνου του λαού
Eταιρεία Ελλήνω Ευεργετών  επιδιώκει διά της δρασεώς της στήν ανάδειξη του έργου των Ελλήνων Ευεργετών τιμώντας τήν συνεισφορά τους  να φέρει τους πολίτες πιό κοντά  στό έργο τους  και να διδαχθούν απο το παράδειγμα τους ιδιαίτερα σήμερα στούς χαλεπούς καιρούς που διάγουμε ,προάγοντας τον εθελοντισμό και  τήν κοινωνική αλληλεγγύη ενάντια στήν φτώχεια και τόν κοινωνικό αποκλεισμό ακολουθώντας τήν ρήση του Αριστοτέλους ''Αεί το βέλτιστον ήθος , βελτίονος αίτιον πολιτείας''

                                                                ΑΝΑΣΤΟΣ Κ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
                                                                  ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ-ΔΙΕΘΝΟΛΟΓΟΣ
                                                                         Πρόεδρος  ΕΕΕ